VMX-Cupen i Tibro

Första turen med husvagnen! Jag och pappa åkte upp på lördageftermiddagen och var uppe i god tid för att kolla in banan som jag aldrig har kört på. Den såg riktigt rolig och utmanande ut =)
 
Min träning drog inte igång förrän på söndageftermiddagen och det kändes riktigt bra. Fick inte hundraprocentigt flyt men gjorde några bra varvtider och fick fjärde bästa tid!
I första heatet fick jag ett halvdåligt utsläpp från grinden men var ändå ut som trea ur första kurvan. Den platsen höll jag hela heatet och jag hade ett bra flyt i körningen. Kändes som att jag hade en riktigt bra chans att ta en pallplats!
Andra heatets start var nästan identisk med första och jag höll min tredjeplats ända till sista varvet där jag körde om tvåan!!! Tre svängar kvar och hela heatets jagande lönade sig!! Så jag slutade på en andraplats totalt!
 
Jag är nöjd med dagen och ser nu fram mot helgens SM i Uddevalla.... Återkommer med resultat och bilder därifrån!!!
 Ogge #923

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0