SM Uddevalla

Vi åkte upp redan på fredagen för att kunna kolla banan ordentligt och få sova ordentligt.
På kvaldagen fick jag vänta ända till 7:30 innan jag fick besked om jag var i första kvalgruppen. Träning redan klockan 8:00, snabba ryck, men jag var bra förberedd.
Samtidigt fick jag veta att det inte blev kvalheat utan tidskval! Jag tycker det är svårare! När man kör kvalheat så startar man på grinden och kör som ett tävlingsheat, i tidskval kör man mer mot sig själv, sätta ett så snabbt varv som möjligt!
Träningen gick så där, en svår och teknisk bana och jag kämpade så gott det gick. Körde in på 22:e tid.
 
När det var dags för tidskvalet så var banan mer uppkörd och ännu svårare. Jag fick inget flyt i kroppen och jag kände mig inte nöjd. Körde in långt utanför en kvalplats till finalen.
Jag var så besviken men nästa helg är det en ny SM-tävling och då på sandbanan i Saxtorp! Ska bli roligt!
Regniga hälsningar från Uddevalla

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0