Midsommar i Danmark

I år blev det ett lite ovanligare midsommarfirande! Jag åkte ner till Danmark för att tävla i Grande Junior, en tävling som körs på midsommarhelgen varje år.
 
På lördagen körde jag först en träning och sen två heat, banan var rolig, fin men ganska spårig. Första heatet fick jag en ganska bra start och hängde på täten. Jag var omkull en gång (sista varvet) annars körde jag stabilt och blev fyra =)
 
I andra heatet fick jag även där en bra start och låg runt topp fem. Jag hittade inte riktigt flytet men gjorde mitt bästa men kände mig inte nöjd ändå.
När kvällen kom började det regna och det höll i sig hela natten så när vi vaknade var det BLÖTT! Banan var lerig, spårig och svårkörd. I heat 1 fick jag en riktigt bra start och var ut som tvåa, körningen stämde inte som jag ville och jag var omkull fyra gånger. Fick även åka in och byta glasögon en gång. Trots detta så slutade jag på en fjärde plats i heatet. 
Tyvärr blev andra heatet inställt för banan var för dålig =( 
Jag slutade som totalfyra! Känner mig hyfsat nöjd med helgen ändå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0