VMX-Cupen i Alingsås

Tävling idag igen!! Hade kvar en bra känsla i kroppen efter gårdagens fina andraplats i Värnamo!
Alingsås är en helt ny bana för mig så träningen blev viktig! Lite bött och lerigt på vissa ställen, de fick till och med stänga av en del av banan för det gick inte att köra där.
Träningen gick sådär, flög över styret vid ett tillfälle och slog i axeln, fick inget riktigt flyt i körningen och jag hade elfte bästa tid. Bara att ladda ordentligt till första heatet!!
 
Starten blev bra och jag körde ut som 6:e man, fick ett bra flyt och plockade ett par placeringar och slutade på en fjärde plats =) En rolig bana och jag längtade till heat två!
Där gick ju inte starten lika bra! En kille körde in i mig och krasch i första kurvan, mitt styre fastnade i hans bakhjul så innan jag var iväg igen hade de andra kört ett halvt varv! Men det var bara upp på hojen och gasa! Innan heatet var slut hade jag kört till mig en 8:e plats =) 
Jag slutade på en 6:e plats totalt idag! 
 
Riktigt nöjd med min körning idag. Nästa helg väntar deltävling 2 i VMX-Cupen, Tibro nästa =D
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0