Höglandsracet

Höglandsracet är en tävling som körs under två dagar på två olika banor. Man kör tre heat varje dag.
På lördagen var vi i Eksjö och Stoptébanan. Det var fint väder och inte för varmt heller.
Som vanligt hade Wille snabbaste träningstiden, snabbaste varvet gick på 2:06, tre sekunder före Rasmus. Men det är två olika klasser i 85u, 10-13 år och 14-16 år, så Rasmus va snabbast i vår klass. Jag hade åttonde bästa tid på 2:42.
I första heatet körde jag bättre än på träningen och körde in på en sjunde plats. Det är en rolig bana!
Andra heatet gick inte så bra och jag körde in på en tionde plats, bara att ta nya tag =)
Dagen slutade bra och tredje heatet gav en nionde plats.
Jag och pappa packade ihop, tog jumpy och husvagn och drog vidare mot Tranås inför del två av tävlingen.......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0