Vårsatsningen i Veinge

I fredags drog jag och pappa ner till vår stuga i Skummeslöv. En bra plats att ladda på inför lördagens tävling=)
När vi gick upp på lördagen var det strålande sol men det blåste en massa.
Det var mycket folk när vi kom till banan och det va svårt att hitta en plats att parkera på men utanför klubbhuset går ju bra också!!!
Startlistan var full med "snabba namn" så idag kommer det att gå fort!

Mamma och Kikki kom när det var dax för min träning. Kikki har aldrig varit på Veinge så för henne blev det premiär...
Träningen gick ganska bra men det var så mycket att tänka på när dom kommer så fort bakifrån, jag hade 25:e träningstid och bästa varvet gick på 2:23:00

I första heatet förbättrade jag mig 3 platser och 3 sekunder på varvtiden men jag fick en massa grus i ena ögat så de sista varven såg jag knappt och återigen gick det snabbare än vad jag är van vid så det var mycket att tänka på bakåt. Att inte stanna av för mycket och att hålla sitt spår osv.

Andra heatet gick inte så bra, jag fick kast i ett hopp och jag sträckte mig i ljumsken så efter 4 varv körde jag av.
Trots allt var det en fin dag och imorgon är det dax för MX Syd i Helsingborg.
Kör så det ryker Ogge

Kommentarer
Postat av: Nilsnathalie

Awesome site!

2011-09-27 @ 11:31:41
URL: http://nilsnathalie.blogetty.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0