Premiär!!

Idag var det tävlingspremiär på Ripa i Kristianstad. Jag har gått upp en klass och kör nu i 85U.
Inskrivningen var mellan 07:00-08:00 så vi var tvungna att åka riktigt tidigt. Redan klockan 05:15 var vi "on the road" .
Träningen gick bra och mitt bästa varv gick på 02:12:00 och det gav mig startplats nr 26.
I första heatet kom jag iväg ganska bra i starten och det kändes skönt att det äntligen var igång.  Jag slutade på 22:a plats och förbättrade min varvtid med nästan 4 sekunder!
Andra heatet gick lite sämre, jag gjorde flera småmissar som irriterar mig men annars fungerade det bra. Slutade 24:a
Det var en kort vila mellan andra och tredje så kroppen fick inte återhämta sig så mycket och samla energi. Det var bara att snabbt äta för att sen ge sig ut igen. Inga direkta missar i tredje och jag slutade återigen på plats 22.
Jag är nöjd med min insats idag, gjorde mitt bästa i alla heat.
Ett stort tack till mina sponsorer: Jannes MC, PSA och caviarhouse.se
Nu är jag trött och det är dax att sätta sig och kolla på Supercrossen från Toronto. Heja Bubba!!!
"Håll stumt" Ogge
P.S. Det kommer lite bilder senare

Kommentarer
Postat av: Kikki

Jag tyckte att du körde oerhört bra idag. Första tävlingen på året och även en helt ny klass. Du är bäst!! Puss

2011-04-02 @ 21:01:02
URL: http://kikkilin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0